Connect 2.1

Burhan Kesapli
  • Uppdaterad

Release notes 2.1

  • Uppdatering live: 2024-03-12
  • Plattformar: Alla

Nyheter

  • Vi har förbättrat vår servicenivå-funktion i Analytics genom att lägga till Målsättning för Servicenivå vilket låter dig specificera en målnivå i procent som kommer att visas i två nya grafer i Analytics

    • Utfall jämfört med målsättning
    • Avvikelse från målsatt servicenivå
  • Flyttad från beta!

    Orkar inte dina kunder vänta i kö? Nu släpper vi 'Callback för svarsgrupper' vilket ger inringare möjligheten att välja en återuppringning istället för att vänta i kön.

    Inringare anger sitt telefonnummer, och agenter i 'Callback-agentgruppen' kommer att behandla dessa förfrågningar som vanliga inkommande samtal. Framtagen för förbättra kundupplevelsen genom att minska väntetider och effektivisera kommunikationen.

    • Automatisk callback, om aktiverat kommer samtal att placeras i en separat agentgrupp med egen ringstrategi och relaterade inställningar
    • Manuell callback, om aktiverat på svarsgruppen kommer samtalsloggar för samtal i callback att markeras som en manuell förfrågan och agenter kan därefter följa upp samtalet
    • Alternativ för att skicka en notifikation och toast till agenter och/eller supervisors när ett callbacksamtal har väntat en viss tid
    • Alternativ för att skicka ett bekräftelse-SMS till uppringare när ett samtal blir en callbackförfrågan.
  • Vi släpper officiellt denna funktion från beta.

    Vår wallboard för svarsgrupper inkluderar anpassningsbara mätvärden, möjligheten att välja en eller flera svarsgrupper och erbjuder både mörkt och ljust läge för visuell preferens. Dessutom tillhandahåller den olika visuella skalalternativ för att passa olika visningsbehov.

  • Entra ID Sync-funktionen är här (flyttad från beta), vilket möjliggör för användare att synkronisera med Microsoft Entra ID (Azure Active Directory).

    Denna uppdatering inkluderar anpassningsbara grupp- och fältinställningar, tillsammans med notifikations preferenser för händelsekanal och e-post. Användarna har flexibiliteten att välja mellan auto-sync eller att förlita sig på notifikationer för sync-uppdateringar.

  • Organisationsinställning för att aktivera/inaktivera transkribering av röstbrevlåda för alla användare, denna inställning finns under Telefonisystem - Samtalsstyrning - Transkription av röstmeddelanden.

    Här ifrån kan du välja att tillåta om användare ska kunna ändra inställningarna för transkription.

  • System-SMS har delats upp i flera zoner beroende på mottagarland. Vi har lagt till inställningar där du kan aktivera/inaktivera zoner. Som standard kommer zon A att vara aktiverad.

    Inställningen hittas under Företagskonto - System-SMS.

    Se zoner här.

  • Flyttad från beta!

    Vi alla har en kollega som är svårare att nå än självaste Påven. För att få bukt med det lanserar vi nu möjligheten att aktivera en notis för när en specifik användare blir tillgänglig i telefon.

    Klicka på användarens röda lur och välj att få notis när samtalet avslutas och vips så får nu en notis om att du kan ringa upp. Men kom igång att skynda dig, är det en riktigt upptagen person kan ju fler personer ha aktiverat notisen, först till kvarn helt enkelt! Uppdateringen inkluderar:

    • Lista över bevakade användare
    • Alternativ för att ta bort bevakade användare
    • Bevakning kommer nu att rensas om du går in i ett samtal med en bevakad användare, oavsett hur samtalet initierades
    • Tillgängliga toastmeddelanden döljs nu när du får upptagen linjestatus och dyker upp igen efter att du blir tillgänglig igen
    • Fixat ett problem som orsakade att tillgänglig-toast inte visades om du var i ett samtal när den övervakade användaren blev tillgänglig
    • Fixat ett problem som orsakade att tillgänglig-toast inte visades efter att fokus flyttats tillbaka till dolt fönster/program
    Du hittar inställningarna under Personliga Inställningar - Notiser - Linjestatus

Beta

  • Mer information kommer.

    För att aktivera vår integration behöver du någon av dessa Salesforce-licenser:

    • Enterprise Edition
    • Unlimited Edition
    • Developer Edition
    • Performance Edition
  • Mer information kommer.

Fixar & ändringar

  • Förbättringar i heatmap

    • Skuggor runt celler är nu tydligare
    • Tröskelvärden för ”rött” är nu per svarsgrupp istället för att använda ett kombinerat maxvärde över alla svarsgrupper
    • Möjligt för en deltagare ta över skärmdelning, om ny skärmdelning startas kommer den visas för alla deltagare
    • Visar fler knappar som standard, nu är enhetsknappen synlig på stora skärmar
    • Längre tid innan knapparna göms
    • Fixat bugg där superAdmin-användare inte kunde ta bort callback-samtal från listan över ”Väntande samtal”
    • Lagt till sortering och ordningsinställningar för sidofältet
    • Möjligt att stänga av notiser för reaktioner på kanaler
    • Gjort det möjligt för en användare att välja användare i samtalsloggssökning baserat på alla team och roller de har tillgång till, inte bara där de är medlemmar
    • Åtgärdat fel där det kunde uppstå en kortare lucka i ljudströmmen för samtal som spelades in
    • Åtgärdat så att SuperAdmins can se vidarekopplingsnummer i väljaren på en annan användares personliga inställningar
    • Röstbrevlådans transkribering är nu bättre på att filtrera bort tomma meddelanden
    • Fixat ett problem där desktop-appen inte poppade upp vid inkommande samtal i vissa situationer på Mac
    • Fixat flagg- och landskodsidentifiering för Guernsey, Jersey och Isle of Man
    • Åtgärdat fel vid export av samtalslogg som gjorde att den ignorerade vissa filter när export genererades
    • Uppdaterad länk för nedladdning av Plantronics hub

Var denna artikel till hjälp?

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.